Lijsttrekkersdebat

woensdag 04 november 2009 19:55

Meer nieuws over het lijsttrekkersdebat op 12 november. Uit de ingediende gesprekspunten door de diverse partijen heeft de organisatie de volgende onderwerpen geselecteerd:

De volgende onderwerpen passeren de revue:

1. Opkomst verkiezingen.

- Hoe krijg je de kiezers op 18 november massaal naar de stembus?

2. Dienstverlening.

- Wat kunnen de inwoners van de nieuwe gemeente verwachten?

• steunstees

• kleine kernen beleid

• wat kan plaatselijk, wat moet centraal • leefbaarheid

3. Werkgelegenheid.

- Wat moet de politiek doen om de komende jaren de werkgelegenheid in de gemeente Oldambt te bevorderen?

Hierbij kan onder andere gedacht worden aan:

• ontwikkeling bedrijventerreinen

• kansen A7

• toekomst Blauwestad

4. Financiën

• bezuinigingen

• gemeentelijke belastingen

5. Herindeling

- Wat moet de herindeling Oldambt opleveren?!!

De organisatie hoopt op een grote opkomst.

Gespreksleider Henk ten Oever *  wil het publiek nadrukkelijk bij het debat betrekken. Dit kan betekenen dat er ook onderwerpen aan de orde kunnen komen die niet door u zijn voorgesteld, maar door de aanwezigen die avond worden ingebracht.

De bijeenkomst in Cultureelcentrum Tramremise, Havenkade, Winschoten begint om 20.00 uur en zal om 22.00 worden afgesloten.

* Gespreksleider Henk ten Oever. Voor een aantal van u mogelijk bekend, omdat hij in het kader van de herindeling de meeste van de inwonersdebatten heeft gedaan over de herindeling. Mocht u hem niet kennen? Hij heeft onder andere bij het Nieuwsblad van het Noorden, RTV Noord en RTV Drenthe gewerkt. Op zijn website www.henktenoever.nl kunt u nog meer informatie over hem lezen.

Reacties op 'Lijsttrekkersdebat'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.